ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ…
Το
τελευταίο διάστημα έχει ανοίξει μια μεγάλη συζήτηση σχετικά με την αλλαγή του
προγράμματος σπουδών της Σ.ΑΤ.Μ., με πληθώρα φοιτητών, καθηγητών, φοιτητικών
παρατάξεων να βρίσκονται σε ανησυχία. Μία ενδεχόμενη αλλαγή του ΠΠΣ δεν μπορεί
να αφήνει κανέναν αδιάφορο, έτσι και εμείς ως ΠΑΣΠ Τοπογράφων Μηχανικών, με
αίσθημα ευθύνης απέναντι στους φοιτητές καταθέσαμε μια πρώτη εισήγηση στη
γραμματεία της σχολής (Αρ. πρωτ. 9956), όπως άλλωστε είχαμε πραγματοποιήσει και
στο παρελθόν. Όπως αναφέρουμε και στην
εισήγησή μας αυτή, βασικά στοιχεία, που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, είναι
τα εξής:
1. Οι τεχνολογικές &
επιστημονικές εξελίξεις που επηρεάζουν τα επιστημονικά πεδία των Α.Τ.Μ.
2. Οι επαγγελματικές διέξοδοι και οι
προοπτικές που ανοίγονται σε πεδία απασχόλησης των Α.Τ.Μ.
3. Η επί της ουσίας
διασφάλιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων, που ήδη κατέχουν οι Α.Τ.Μ., αλλά και η διεκδίκηση
περαιτέρω πεδίων. Το τελευταίο θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσω της ενίσχυσης της
διδακτικής ύλης των υφιστάμενων μαθημάτων ή της προσθήκης νέων στο πρόγραμμα
σπουδών, που θα καλύπτουν επιστημονικά - επαγγελματικά αντικείμενα, στα οποία
θα μπορούσαν προοπτικά να απασχοληθούν οι Α.Τ.Μ.
Για
όλα τα παραπάνω, δεν μπορεί παρά να έχουν λόγο όλοι οι εμπλεκόμενοι -
επηρεαζόμενοι από την αλλαγή φορείς, ήτοι το ακαδημαϊκό δυναμικό, οι φοιτητές
και οι επαγγελματίες Α.Τ.Μ. μέσω του επιστημονικού - συνδικαλιστικού τους φορέα
(Π.Σ.Δ.Α.Τ.Μ.), καθώς και των φορέων που διαχειρίζονται τοπογραφικό
αντικείμενο.
Σε
αυτό το πρώιμο, λοιπόν, στάδιο της συζήτησης για το ΠΠΣ της ΣΑΤΜ, θεωρούμε
αναγκαίες κάποιες αλλαγές, που πρέπει να πραγματοποιηθούν, όπως:
§
Να
εισαχθεί άμεσα η σχεδίαση και σε ψηφιακό περιβάλλον στο μάθημα του Σχεδίου.
§
Στα
μαθήματα πληροφορικής να γίνει μια προσπάθεια να διδάσκεται ο φοιτητής γλώσσες
προγραμματισμού, που θα του είναι χρήσιμες και σε άλλα μαθήματα της σχολής (π.χ.
Matlab,
Python).
Επίσης, να λαμβάνεται υπόψη ότι με το νέο σύστημα εξετάσεων για εισαγωγή στην
Τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι μαθητές που στοχεύουν σε πολυτεχνικές σχολές δεν
εξετάζονται στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών.
§
Τα
μαθήματα της Φωτογραμμετρίας να εμπλουτιστούν και σε πιο πρακτικό κομμάτι.
§
Να
μην υποβαθμιστεί σε καμία περίπτωση ο ρόλος και ο χαρακτήρας των μαθημάτων που
συνδέονται με την πρακτική άσκηση.
§
Κρίνουμε,
επίσης, αναγκαίο κάθε σπουδαστής, τουλάχιστον μία φορά, να συντάσσει ένα
τοπογραφικό διάγραμμα από την αρχή έως το τέλος λαμβάνοντας υπόψη τη Δήλωση 651
(Σύνταξη Τοπογραφικού Διαγράμματος).
Τις
παραπάνω θέσεις, εκφράσαμε τόσο στη Γενική Συνέλευση του Φ.Σ. την Τρίτη 21/3, όσο
και στην επιτροπή προπτυχιακών σπουδών, που πραγματοποιήθηκε στις 23/3. Στη
συγκεκριμένη επιτροπή, έλαμψαν δια της απουσίας τους οι δυνάμεις των ΕΑΑΚ,
δυνάμεις που ισχυρίζονται ότι βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή διεκδίκησης
των φοιτητικών συμφερόντων. Γενικά, αυτό που μας προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση,
είναι η αδυναμία άρθρωσης μιας
ουσιαστικής πρότασης για το πρόγραμμα σπουδών τόσο από μέρους των ΕΑΑΚ,
αλλά και από τους συναδέλφους που εντάσσονται στην ΠΚΣ. Αυτή η αδυναμία
κρύβεται πίσω από τις γενικόλογες τοποθετήσεις των συναδέλφων για τις
ευρωπαϊκές κατευθύνσεις ή για την οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα μας,
πράγματα τα οποία προφανώς αλλάζουν τη ζωή του Έλληνα πολίτη. Ωστόσο, δε δικαιολογούν
σε καμία περίπτωση την καθολικά αρνητική τους στάση και τη μη έκφραση μιας
συγκεκριμένης άποψης.
Όσον
αφορά στη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, είναι γνωστές σε όλους μας οι συντηρητικές της θέσεις για
ένα πανεπιστήμιο πλήρως εναρμονισμένο με την αγορά εργασίας, αλλά και οι
αντιδραστικές απόψεις της για θέματα σχολής. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε, ότι λίγα
χρόνια πριν σε αντίστοιχες συζητήσεις για το ΠΠΣ της σχολής είχαν υπερψηφίσει
πρόταση πού ήθελε να φέρει αύξηση των ωρών για το «Μάθημα-Θέμα» του 9ου
εξαμήνου από τέσσερις σε δέκα(!!), πρόταση με την οποία είχαμε διαφωνήσει
σθεναρά.
Ως ΠΑΣΠ Τοπογράφων
Μηχανικών ΕΜΠ, παραμένουμε η μόνη πολιτική δύναμη που έχει συγκεκριμένη θέση
και πρόταση για
μία ενδεχόμενη αλλαγή του προγράμματος σπουδών. Στόχος μας, η προάσπιση των
συμφερόντων των φοιτητών, για ένα καλύτερο πρόγραμμα σπουδών, με προτάσεις τόσα
στα τμήματα της σχολής, όσο και στην επιτροπή προπτυχιακών σπουδών, προτάσεις που μπορούν να καλυτερεύσουν την καθημερινότητα
του φοιτητή της ΣΑΤΜ.
Π.Α.Σ.Π.
ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Ε.Μ.Π.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.